Způsob boje

 Smí se bojovat pouze schválenými zbraněmi, které projdou schválením před začátkem bitvy. Již schválené zbraně mohou projít opětovnou kontrolou a mohou být dle vůle shcvalovatele zbraní (například kvůli vymlácenému měkčení) označeny za nepoužitelné a tudíž zakázané pro další boj. Po opravení je lze opět nechat schválit pro vpuštění do hry

 Bojovat se musí tak, aby nedošlo k žádnému vážnému zranění - to však neznamená, že může dojít ke zraněním nevážným!!! (vřele doporučujeme rukavice a helmu, protože ruce trpí při boji vždycky a ratiště dlouhých pík mají tendenci omlacovat hlavu).

 Všechny údery se musí před dopadem tlumit. A mezi každým zásahem musí být znatelný nápřah. Je také zakázáno bodat nebo jakkoliv bodání naznačovat. Jedinou výjimku tvoří zbraně k bodání určené.

 Zásahová plocha je místo, kde jste zranitelní a po obdrženém zásahu do tohoto místa si odečítáte příslušný počet životů.

 Nezásahová plocha je místo, kde nejste zranitelní a po obdrženém zásahu do tohoto místa si neodečítáte žádné životy. Tato plocha se ale nesmí používat k záměrnému vykrývání zásahů.

 Zakázaná plocha je místo, kam se za žádných okolností nesmí útočit. Je také zakázáno na tuto plochu jakkoliv naznačovat útok. Když se stane, že do těchto míst dostane někdo zásah, má právo vzít si čas na zotavení. Ale po tuto dobu se nesmí zapojovat do bitvy (nejlépe odejít mimo boj).

 Zásahy uznává vždy zasažený a po platném zásahu je povinen nahlas sdělit, kolik mu ještě zbývá životů.

 Při boji lze zachytit zbraň nepřítele. A to pouze za toporo, jílec či ratiště. Zbraň nesmíte nikdy chytit za čepel. V případě, že se vám podaří soupeřovu zbraň zachytit, je zakázáno mu ji vytrhávat z rukou.

 Při boji lze také zachytit i soupeřovo předloktí. V případě, že se vám podaří soupeřovo předloktí zachytit, je zakázáno mu jej jakkoliv lámat či převracet.

 Zachytit zbraň nebo předloktí je povoleno pouze na dobu nezbytnou pro udělení zásahu. Po platném zásahu musí být zbraň nebo předloktí puštěno.

 Jakýkoliv jiný tělesný kontakt (škrábání, kousání, kopy nohou či údery rukou, údery hlavou, podrážení nohou, lechtání, znásilňování, šimrání stéblem trávy v nose či uchu, objímání, tahání za vlasy...) je zakázaný.

 ORGanizátor nebo VETERÁN má právo upozornit bojovníka za jeho nevhodné chování v boji (brutalita, podvádění,…) a po opětovném upozorněn ho i vyloučit z bitvy do doby, dokud se neuklidní. Pak se může na povolení opět zapojit do bitevní.

Zásahové plochy:

 - trup = zepředu i zezadu, patří sem i hýždě a ramena
 - nohy = od kotníků směrem k trupu
 - ruce = od zápěstí směrem k trupu

Nezásahové plochy:

 - všechny ostatní plochy krom zásahových

 - mezi tyto plochy patří i zápěstí a kotník

Zakázané plochy:

 - hlava
 - krk
 - rozkrok

 

Životy:

 Každý bojovník má do začátku základní počet životů stanoven na 2 životy. Počet těchto životů lze dále zvýšovat o bonus za zbroj nebo o jiné další bonusy, které lze získat za EXPÍKY. Počet těchto životů se v každém novém střetu obnoví. Stejně tak se obnoví při oživení.

Oživení:

 Každý bojovník má do začátku základní počet oživení stanoven na 2 oživení. Počet těchto oživení lze dále zvýšit o další bonusy, které lze získat za EXPÍKY. Počet těchto oživení se v každém novém střetu obnoví.

Výdrž:

 Každý bojovník má jen určitou výdrž v boji, která defakto určuje, kolik vydrží celkem zásahů, než je zcela vyřazen z boje. Výdrž slouží především jen k rovnoměrnému rozdělení bojovníků do skupin a to před začátkem bitevních taení. Určení této hodnoty je jednoduché a postupuje se dle této rovnice:

 

Životy válečníka + ( Životy válečníka x Oživení válečníka ) = VÝDRŽ

 

 Příklad: Válečník Šavlozub je naprostým nováčkem na bitevním poli a má tedy 2 životy a 2 oživení. Po dosazení do rovnice je jeho VÝDRŽ rovna číslu 6.

2 + ( 2 x 2 ) = 6

 

 Příklad: Válečník Conánek má za sebou již mnoho bitevních tažení a postupně si vylepšil své schopnosti tak, že má 4 životy a 3 oživení. Po dosazení do rovnice je jeho VÝDRŽ rovna číslu 16.

4 + ( 4 x 3 ) = 16

 

Ztráta životů a oživení:

 Při zásahu do platné zásahové plochy si odečítáte -1 život.

 Ve chvíli, kdy po úspěšných zásazích klesnou vaše životy na 0 životů, jste mrtví, dáváte zbraň nebo ruku za hlavu a odcházíte z bitevní vřavy se oživit ke své vlajce. Po oživení si odečítáte -1 oživení a ihned se můžete zapojit do boje. Ve chvíli, kdy počet vašich zbylých oživení klesne na 0 oživení, nemůžete se dále oživovat a bojové střetnutí pro vás končí. Čekáte u své vlajky, dokud se střetnutí bojovníků neskončí a jedna strana nezvítěží.

Bonus za zbroj:

 Maximální bonus, který lze za zbroj získat je +1 život a to pouze v případě, pakliže se jedná o zbroj kovovou (plátová nebo kroužková zbroj), která taky nějak patřičně váží.